Zaawansowana grafika na przykładzie gier komputerowych

Najczęściej zaawansowane techniki graficzne możemy zaobserwować na przykładzie gier. Obecnie nie rzadko wykorzystuje się w tym celu grafiki 3D. Tworzone są coraz bardziej realistyczne gry, które niekiedy wyraźniej są zbliżone do obrazów filmowych, niż nawet dobrych animacji. Wiele gier ma dodatkowo jeszcze jedną opcję, przy której możemy docenić, jak znacznie grafika komputerowa rozwinęła się w ostatnich latach. Ta opcja to krótkie filmiki, będące albo wprowadzeniem do gry, lub też pewnym przerywnikiem w trakcie rozgrywki. Te prezentacje to tak zwane dema. Demo w grze najczęściej wyraźnie przewyższa graficznie obraz, jaki otrzymujemy w samej grze. Często są to bardzo wiernie odwzorowane obrazy, jednak musimy pamiętać, że sama gra może wyglądać zupełnie inaczej. Przykładem może tu być filmik demo poprzedzający aplikację strategiczną. Innym rodzajem grafiki komputerowej możemy określić wszelkiego rodzaju symulatory. Wyświetlane są repliki wnętrz samolotów, helikopterów, czy samochodów, którymi przychodzi nam sterować. Istotną rolę w grach odgrywa także otoczenie. Tło, które tworzą często drzewa, góry, miasta, w połączeniu z odpowiednim oświetleniem obiektów, ich ciągłym pojawianiem się możemy nazwać teksturami. Aby grafika była dobrze przetworzona niezbędny jest silnik graficzny, czyli specjalne oprogramowanie, które często jest związane z procesem renderowania.

Both comments and pings are currently closed.