Termin grafiki komputerowej zwanej wizualizacją

Istnieje takie pojęcie w informatyce, jak wizualizacja. Tworzy się ją poprzez wdrożenie procesu, na który składają się: modelowanie, teksturowanie, ustawienie sceny, oraz jej przeliczenie. Zanim bardziej skupimy się na wspomnianych tu etapach warto nadmienić, iż wizualizacja najczęściej odnosi się do grafiki komputerowej. Wykorzystuje się przy tym program odpowiedzialny za grafikę trójwymiarową, a pod obróbkę bierze się dowolny obiekt, czy to już powstały, czy też będący w trybie projektowania. Modelowanie jest pracą polegającą na tworzeniu obiektów występujących w trzech płaszczyznach. Dotyczy przekształcania figur geometrycznych, czyli takich obiektów jak prostopadłościany, sześciany, ostrosłupy, czy kule. Wykorzystywana tutaj technika 3D sprzyja projektowaniu nawet najbardziej skomplikowanych figur. Teksturowanie to kolejny etap pracy nad stworzonymi w wyniku modelowania obiektami. Nadanie im odpowiedniego kształtu, który przy pomocy takich technik, jak wygładzenie, rozproszenie światła i dodanie koloru, przykładowo przy pomocy zdjęć, tworzy nam bardzo realistyczny projekt. Ustawienie sceny to wykorzystanie odpowiedniego światła, przy rozmieszczeniu obiektów, za pomocą programu graficznego. Są to takie detale, jak choćby cień, jaki rzuca dany przedmiot w odpowiednim otoczeniu. Natomiast tworzenie obrazu 2D i stosowne obliczenia możemy w skrócie określić przeliczeniem, czy też renderowaniem sceny.

Both comments and pings are currently closed.