Pojęcie piksela i jego związek z interpolacją

Istnieje pewna cząsteczka odpowiedzialna w technice cyfrowej za obraz. Ten jednolity, najmniejszy z możliwych element wyświetlany przykładowo na ekranie monitora komputerowego nazywany jest pikselem. Obecnie ów mały kwadracik, czy też prostokącik, na który składają się trzy kolory, a mianowicie czerwony, zielony i niebieski występuje także w telefonach, telewizorach, ale też w skanerach, czy aparatach cyfrowych. Pomimo, że sam w sobie nie jest terminem wywodzącym się z grafiki komputerowej, to ma z nią wiele wspólnego. Grafika bowiem to aplikacja w wyniku której powstaje obraz o rozdzielczości podawanej właśnie w pikselach. Z bliska ten element może być widoczny jako skacząca, niejednolita plamka, lub też zbiór wielu kwadracików, jednak kiedy oddalimy się od ekranu będziemy mogli dostrzec obraz. Im większa jest liczba pikseli, tym lepsza jakość wyświetlanego obrazu. Aby jednak bardziej potwierdzić ścisły związek piksela z grafiką komputerową warto posłużyć się terminem interpolacji, który to proces wiąże się bezpośrednio z tą grafiką. W wyniku interpolacji powstaje bowiem nowy, przed chwilą jeszcze nie mający miejsca piksel, który wraz z sąsiednimi będzie odpowiedzialny za przetwarzany obraz. Interpolacja wykorzystywana jest między innymi do uzupełniania, korygowania i korekty obrazów.

Znalazłeś się tutaj dzięki współpracy z poniższym serwisem:

Witaj w moim świecie mediów! Mam nadzieję, że Ci się tutaj spodoba! Bedę zamieszczać wiele ciekawych artykułów o funkcjonowaniu mediów. Mam nadzieje, że serwis przypadnie Ci do gustu i zostaniesz ze mną długo...