Grafika, która reaguje na działania użytkownika

Niezwykle istotnym parametrem decydującym o jakości dynamicznej grafiki komputerowej jest tak zwany cykl generowania obrazu. Określa on sposób i tempo obróbki grafiki i czas jej odświeżania na ekranie użytkownika. Pod tym względem najbardziej prymitywna jest grafika nieinterakcyjna wobec której nie ma zbyt wysokich wymagań. Program komputerowy generuje obraz sceny na podstawie wcześniej przygotowanych danych, zazwyczaj określanych jako definicja sceny lub plik roboczy i na tej podstawie zostaje stworzony obraz, który użytkownik widzi na swoim komputerze czyli obraz wynikowy. Zdecydowanie lepsza i reagująca na działania użytkownika jest pod tym względem grafika interakcyjna. Obraz sceny jest tutaj na bieżąco uaktualniany przez program komputerowy, który poza wykorzystaniem definicji sceny bierze również pod uwagę to, co użytkownik robi. Jego działania mają wpływ na ostateczny efekt, jednak zazwyczaj stosuje się tutaj dość uproszczone techniki rysowania, ponieważ w przeciwnym wypadku czas odświeżania obrazu, a więc czas oczekiwania na efekty byłby zbyt długi. Twórcy gier komputerowych oraz symulatorów wykorzystują natomiast grafikę czasu rzeczywistego, która pozwala na bieżąco aktualizować obraz. Renderowanie obrazu dokonuje się tutaj nawet kilkadziesiąt razy w ciągu jednej sekundy.

Znalazłeś się tutaj dzięki współpracy z poniższym serwisem:

Both comments and pings are currently closed.